През последните две години Организацията на обединените нации за образование, наука и култура, известна като ЮНЕСКО, разработи доклад за определяне на международните цели в областта на образованието.
Докладът, озаглавен „Да преосмислим бъдещето си заедно: нов социален договор за образованието“, определя ключови проблеми, около които всички държави трябва да съсредоточат образователните си системи.
„Основните проблеми, които се опитваме да решим, са изменението на климата, отстъплението от демокрацията, нарастващото социално неравенство и нарастващата социална фрагментация. И в доклада се казва, че това е работа на образователните институции“, казва Фернандо Реймерс, директор на състезателна математика 3 клас Глобалната инициатива за иновации в образованието в Харвардския университет и член на комисията на ЮНЕСКО за бъдещето на образованието. „Ако образователните институции целенасочено не съобразят това, което правят, с тези четири предизвикателства, бъдещето ни като човечество е в опасност.“
За съжаление, Реймерс казва, че образователната система на Съединените щати понастоящем не е проектирана така, че да отговори на тези предизвикателства. „Честно казано, много съм загрижен за разминаването между образованието в Америка и големите предизвикателства на Америка“, предупреждава той.
Докладът се появява малко след срещата на върха COP26, на която 200 държави одобриха пакт с посредничеството на ООН, състезателна математика 4 клас който според критиците не успява да ограничи глобалното затопляне, след като делегатите се затрудняват да разрешат основните спорни въпроси, като постепенното премахване на въглищата, субсидиите за изкопаеми горива и финансовата подкрепа за държавите с ниски доходи.
Реймерс казва, че за да се помогне за справяне с изменението на климата, изследователските университети трябва да си партнират с начални, средни и висши училища, за да разработят учебни програми за следващото поколение учени в областта на климата и да отворят достъпа до наличните изследвания и данни.
„Призоваваме 28-те хиляди университета в света да си партнират с училищните системи с цел сътрудничество, споделяне на това, което знаят, и при изграждането на учебни програми“, казва той. „Как можете да се надявате, състезателна математика 1 клас че един учител сам в класната си стая може да разработи най-ефективната учебна програма за изменението на климата, когато науката за изменението на климата се намира в изследователските университети, в лабораториите, във факултетите по физика, химия и т.н.? Трябва да намерим начини да свържем тези точки и да създадем сътрудничество.“
А Реймерс казва, че сътрудничеството между училищата и бизнес секторите може да помогне за решаването на много от другите проблеми, повдигнати от международната общност.
„Интегрирайте училищата с други училища smartykids, в партньорства с университети, в партньорства с организации на гражданското общество, в партньорства с бизнеса, с цел да предоставите на учениците опита, който ще им е необходим, за да развият капацитет за справяне с тези предизвикателства“, твърди Реймерс. „И това е висока задача, осъзнаваме, защото [общоприетият] модел на образование е такъв, при който едно малко училище със своя учител, в нейната класна стая или в неговата класна стая, може да реши всички проблеми в света. А ние просто не виждаме това да се случва, като се има предвид мащабът на проблема.“
В доклада се посочва, че бедността и лошите образователни възможности често са взаимосвързани, и се твърди, че сътрудничеството между бизнеса и училищата може да помогне за справяне с нарастващото неравенство в благосъстоянието.
Докладът се появява и след като за първи път в историята Съединените щати бяха добавени към списъка на „отстъпващите демокрации“ от Международния институт за демокрация и подпомагане на изборите, организация със седалище в Швеция.
„Националният съвет за отбрана“ изготвя на всеки четири години доклад за основните предизвикателства пред нашата демокрация. В доклада, който те публикуваха през март тази година, се казва, че основното предизвикателство пред американската демокрация е нарастващата социална фрагментация. състезателна математика 2 клас Ако не намерим начин да преодолеем разделенията си и да постигнем съгласие, тази демокрация може да не оцелее.“ – казва Реймерс и посочва бунта на 6 януари в Капитолия като пример за това, че образователната система на САЩ не успява да създаде граждани, които да решават проблемите си с демократични средства. Той споменава и антидемократичното насилие в страни като Турция, Полша и Русия.
„В едно общество, което се управлява от закона, хората не трябва да прибягват до насилие, за да разрешават различията си“, казва Реймерс. „В редица страни сега има режими, които без притеснение не виждат проблем в използването на насилието като инструмент за поддържане на политически контрол и за прокарване на политически идеи. Аvigea И, разбира се, това означава край на света, който беше изграден след Втората световна война и се основаваше на идеята за правата на човека. Бебе куче И се надявам, че не искаме да доживеем да видим този свят. Аvigea Ето защо това е призив за действие към преподавателите, които казват: „Залогът е много голям“. Ако искаме правата на човека действително да означават нещо, по-добре да проверим дали подготвяме учениците да разбират тези права и да живеят така, че тези права действително да имат някаква реалност в техния собствен живот.“
Той казва, че включването на темите за правата на човека в учебните програми, Аvigea определени от ООН през 1948 г., може да помогне на образователните системи по света да избегнат отстъплението от демокрацията и социалната фрагментация.
„Много е важно образователните институции да помагат на хората да мислят за цели, по-големи от тях самите, не като идея, а като практика, за да помогнат на учениците да разберат, че справянето с изменението на климата е наша работа, че демокрацията е наша работа, че увеличаването на неравенството е работа на всички“, казва Реймерс. „Истината е, че разполагаме с учебни програми и със знания за това как да развием тези способности у децата.“
„Но в Съединените щати имаме огромен проблем, тъй като нарастващата социална фрагментация и политическа поляризация нахлуват в нашите училища, в нашите училищни съвети и правят още по-трудно справянето с тези предизвикателства.“